Jak schudnąć z brzucha – 6 prostych sposobów

Jak schudnąć z brzucha – 6 prostych sposobów

Tłuszcz na brzuchu nie jest jedynie problemem estetycznym, tak naprawdę posiadanie dużej ilości tłuszczu w okolicach brzucha przyczynia się do wielu chorób. W połączeniu z cukrzycą lub nadcinaniem może prowadzić do zawałów oraz udaru mózgu.

Utrata tłuszczu z brzucha przynosi ogromne korzyści dla Twojego zdrowia i samopoczucia. Jeżeli masz ponad 88 cm w talii (u kobiet) i ponad 102 cm (u mężczyzn) to masz otyłość brzuszną i należy podjąć odpowiednie kroki, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów na walkę ze zbędnym tłuszczem na brzuchu. Oto 6 z nich:

1. Nie jedz cukru i unikaj napojów słodzonych cukrem

napój słodzony
  • Cukier dodawany w przemyśle spożywczym to połowa fruktozy i połowa glukozy. Nadmierne spożywanie słodyczy zmusza wątrobę do przekształcania nadmiaru w tłuszcz.
  • Liczne badania wykazały, że nadmiar cukru, głównie z powodu dużych ilości fruktozy , może prowadzić do zwiększonej akumulacji tłuszczu w brzuchu i wątrobie.
  • Niektórzy uważają, że jest to podstawowy mechanizm szkodliwego wpływu cukru na zdrowie. Zwiększa tłuszcz brzuszny i tłuszcz wątrobowy, co prowadzi do oporności na insulinę i wielu problemów metabolicznych.
  • Pod tym względem płynny cukier jest jeszcze gorszy. Kalorie płynne nie są „rejestrowane” przez mózg w taki sam sposób, jak kalorie stałe, więc gdy pijesz napoje słodzone cukrem, w rezultacie zjadasz więcej kalorii.
  • Badania pokazują, że napoje słodzone cukrem wiążą się z 60% zwiększonym ryzykiem otyłości u dzieci.
  • Podejmij decyzję o zminimalizowaniu ilości cukru w ​​diecie i rozważ całkowite wyeliminowanie słodkich napojów.
  • Obejmuje to napoje słodzone cukrem, słodkie napoje gazowane, soki owocowe i różne napoje sportowe o wysokiej zawartości cukru.
  • Należy pamiętać, że żadne z nich nie dotyczy samych owoców, które są niezwykle zdrowe i mają dużo błonnika, który łagodzi negatywne skutki fruktozy.
  • Jeśli chcesz ograniczyć cukier, musisz zacząć czytać etykiety. Nawet żywność sprzedawana jako zdrowa żywność może zawierać ogromne ilości cukru.

2. Spożywaj większą ilość białka

  • Białko jest najważniejszym makroskładnikiem odżywczym, jeśli chodzi o utratę wagi.
  • Wykazano, że zmniejsza apetyt o 60%, zwiększa metabolizm o 80–100 kalorii dziennie i pomaga jeść do 440 mniej kalorii dziennie
  • Jeśli Twoim celem jest utrata masy ciała, dodanie białka jest prawdopodobnie najbardziej skuteczną zmianą w diecie.
  • Pomoże to nie tylko w utracie wagi, ale także pozwoli uniknąć ponownego przybrania na wadze, jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się zrezygnować z odchudzania.
  • Istnieją również dowody, że białko jest szczególnie skuteczne przeciwko tłuszczowi brzusznemu.
  • Jedno z badań wykazało, że ilość i jakość spożywanego białka była odwrotnie proporcjonalna do tłuszczu na brzuchu. Oznacza to, że ludzie, którzy jedli więcej białka, mieli znacznie mniej tłuszczu na brzuchu. 
  • Postaraj się więc zwiększyć spożycie pokarmów wysokobiałkowych, takich jak całe jaja , ryby, owoce morza, rośliny strączkowe, orzechy, mięso i produkty mleczne. Są to najlepsze źródła białka w diecie.

3. Ogranicz węglowodany w diecie

  • Ograniczenie węglowodanów jest bardzo skutecznym sposobem na utratę tłuszczu.
  • Diety o niskiej zawartości węglowodanów prowadzą również do szybkiego zmniejszenia wody w organizmie, co daje niemal natychmiastowe wyniki. Różnica jest często widoczna w ciągu 1-2 dni.
  • Istnieją również badania porównujące diety niskowęglowodanowe i niskotłuszczowe, pokazujące, że diety niskowęglowodanowe są szczególnie ukierunkowane na redukowanie tłuszczu z brzucha oraz wokół wątroby.
  • Wystarczy unikanie rafinowanych węglowodanów (cukru, słodyczy, białego chleba itp.).

Jeśli jednak chcesz szybko schudnąć, rozważ zrzucenie węglowodanów do 50 gramów dziennie. Spowoduje to, że twoje ciało wpadnie w ketozę, zabijając apetyt i sprawiając, że twoje ciało zacznie spalać głównie tłuszcze nagromadzone w tkankach.

4. Jedz pokarmy bogate w błonnik

  • W jednym z badań przeglądowych stwierdzono, że dodatkowe 14 gramów błonnika dziennie było związane z 10% spadkiem spożycia kalorii i utratą masy ciała o 4,5 kg w ciągu 4 miesięcy.
  • Najlepszym sposobem jest spożywanie dużej ilości pokarmów roślinnych, takich jak warzywa i owoce. Rośliny strączkowe są również dobrym źródłem, a także niektóre płatki zbożowe, takie jak owies.
  • Możesz również spróbować suplementu z błonnikiem, takiego jak Probiox Plus. Jest to jeden z najlepszych istniejących suplementów z błonnikiem.

5. Zacznij ćwiczyć

  • Jest to jedna z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, jeśli chcesz żyć długo, zdrowo i unikać chorób.
  • Pamiętaj, że ćwiczenia typowo na brzuch nie mają dużego wpływu na redukowanie tłuszczu z jamy brzusznej.
  • Ćwiczenia aerobowe (takie jak chodzenie, bieganie, pływanie itp.) Powodują znaczne zmniejszenie tłuszczu w brzuchu.

6. Sprawdzaj produkty które spożywasz

Większość ludzi nie wie co tak naprawdę je, aby dokładnie spersonalizować swoją dietę powinieneś zapoznać się z etykietami produktów i dokładnie zważyć swoje porcje.

Przykładowo jeśli chcesz zwiększyć spożycie białka do 25–30% kalorii to samo jedzenie większej ilości produktów bogatych w białko nie wystarczy. Musisz właściwie zważyć posiłki, aby osiągnąć ten cel.

Nie chodzi o to, żeby ważyć wszytko za każdym razem, ale raz na jakiś czas, aby mieć większą kontrolę na spożywanymi posiłkami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *