Zdrowe śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Zdrowe śniadanie daje energię do pracy, pobudza metabolizm, dostarcza składników odżywczych i nie dopuszcza do powstania uczucia głodu na bardzo długo. Po przebudzeniu poziom glukozy w organizmie jest niski i należy jak najszybciej go podwyższyć, zjadając pełnowartościowe i pożywne śniadanie.

Śniadanie należy spożywać w ciągu 30 minut od przebudzenia. Pierwszy posiłek w ciągu dnia powinien być obfity. Musisz dostarczyć organizmowi węglowodanów złożonych, dzięki którym będziesz miał energię na długo.

Śniadanie powinno dostarczać około 500 – 700 kcal.

Propozycje śniadań

1. Śniadanie dla osób odchudzających się:

-serek wiejski + łyżeczka pestek słonecznika, pomidor

-kromka chleba żytniego razowego

-niegazowana woda mineralna

2. Śniadanie dla osób mało aktywnych fizycznie:

-musli z owocami ( np. truskawki, jagody, maliny)

-jogurt naturalny

-sok pomarańczowy albo grejpfrutowy

4520921110_46d501bd37_o

Czy warto jeść drugie śniadanie?

Jeżeli zjedliśmy w domu obfite pierwsze śniadanie, to zapas energii wystarczy na około 3 godziny. Ten niewielki posiłek ma nam dostarczyć 5-10 proc. całodziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Co jeść na drugie śniadanie?

-jogurt naturalny,jabłko

-twarożek

-owoce sezonowe

-kanapki z ciemnego pieczywa, sok marchewkowy lub świeże marchewki

-warzywa z jogurtem

-krojone owoce polane jogurtem z dodatkiem otrąb, miodu i orzechów

-wafle ryżowe

Pamiętajcie, że to tylko propozycje, a drugie śniadanie powinno organizmowi dostarczać około 200 kcal.

Ludzie, którzy rezygnują ze śniadań są zmęczeni, niespokojni i wydaja się być drażliwi. Takie osoby często mają także problemy z kontrolowaniem masy własnego ciała. Wynika to z faktu, że poprzez omijanie tego posiłku, znacznie więcej jedzą na obiad. Jeżeli chcesz schudnąć – musisz jeść śniadanie. Jeżeli dotąd w Twoim jadłospisie brakowało śniadania – musisz to koniecznie zmienić. . Mniej więcej po upływie około dwóch tygodni, organizm przyzwyczai się do nowych zwyczajów żywieniowych. Rankiem powróci apetyt, zmniejszy się odczucie głodu wieczorem, mięśnie odzyskają swoja żywotność a skóra zdrowy blask.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *