Świąteczne przejedzenie – jak złagodzić nieprzyjemne skutki?

Nadchodzące Święta Bożego Narodzenia oznaczają, oprócz duchowych i religijnych przeżyć, także mnóstwo pysznego i tłustego jedzenia oraz alkoholu. Wieczerza wigilijna a na niej 12 potraw, świąteczne obiady u rodziny, to okazje podczas których nie mamy ochoty niczego sobie odmawiać a słowo umiar nie jest naszym najlepszym przyjacielem. W końcu to jedyny taki czas w roku.

Jednak uczta dla naszego podniebienia, często skutkuje później nieprzyjemnymi dolegliwości układu trawiennego: bólem brzucha, niestrawnością, wzdęciami itp. Z pewnością wielu z Was zastanawia się jak poradzić sobie z takimi efektami świątecznego przejedzenia? Prezentujemy trzy proste skuteczne sposoby.

Napoje

Czarna, zielona i czerwona herbata posiadają właściwości wspomagające przemianę materii i odchudzanie, pomogą oczyścić organizm z toksyn. Doskonałym dodatkiem do herbaty będzie imbir. Zioła takie jak: mięta, szałwia, rumianek regulują pracę układu trawiennego, skutecznie złagodzą skurcze żołądka. Wystarczy zaparzać je przez około 15minut. Nie wolno też oczywiście zapominać o piciu wody mineralnej niegazowanej, około 2l dziennie.

Błonnik

Nic nie jest tak dobre na oczyszczenie jak błonnik. Jedz produkty, które zawierają go najwięcej, są to: owoce i warzywa (jabłka, gruszki, banany, marchew, awokado), zboża (owies, jęczmień, pszenica), rośliny strączkowe, pieczywo i makarony pełnoziarniste itp. Idealnym śniadaniem w poświąteczne dni będzie np. owsianka z owocami.

Ruch

Po kilku dniach spędzonych na siedzeniu przy stole pora na aktywność fizyczną. To świetny sposób na przyśpieszenie metabolizmu, spalenie kalorii i dotlenienie organizmu. Zacznij spokojnie, np. od spaceru z całą rodziną.

Być może wskutek przejedzenia nie będziesz znacząco odczuwać głodu, mimo wszystko rezygnowanie z posiłków nie jest dobrym rozwiązaniem, możesz jeszcze bardziej spowolnić swój metabolizm. Małe regularne posiłki będą idealnym rozwiązaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *