Seler – to tylko 7 kalorii

Coraz częściej do naszej diety powraca wszystkim znany seler, który zazwyczaj był dodatkiem do sałatek i raczej pełnił role przyprawy. Tym razem zobaczmy jak wiele właściwości ma seler i przekonajmy się dlaczego warto dołączyć go do swojego jadłospisu.

Seler naciowy oraz jego korzeń to źródło wielu składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, między innymi posiada naturalną witaminę B, kwas foliowy, cynk, magnez oraz dwukrotnie większą dawkę witaminy C niż cytrusy. Dodatkowo w 100 g tego produktu jest tylko 7 kalorii.

Prozdrowotne właściwości selera

W tym temacie o selerze można pisać bez końca. Wpływa on pozytywnie na cały organizm, poprawiając jego gospodarkę kwasowo-zasadową oraz układ trawienny. Przede wszystkim jest wskazany dla osób, które maja problemy z nadkwaśnością żołądka oraz migrenami. Poza tym poprawia wygląd naszej cery oraz pomaga ukoić nerwy. Seler doskonale sprawdza się jako środek oczyszczający organizm z toksyn, dlatego jest fantastycznym dopełnieniem podczas odchudzania.

Jak włączyć seler do diety?

Na rynku możemy znaleźć wiele ofert suplementów diety zawierających seler, lecz lepszym wyjściem jest zakup świeżego warzywa, ponieważ zawiera on więcej aktywnych składników. Doskonałym rozwiązaniem są koktajle z dodatkiem selera naciowego, który można łączyć ze swoimi ulubionymi dodatkami. Bardzo modnym i nowym rozwiązaniem są frytki z tego warzywa – mają o wiele mniej kalorii niż tradycyjne, więc stają się smaczną i zdrowa przekąską. Oczywiście górną część selera można jeść na surowo z dodatkiem lekkiego dipu lub solo.

Seler jest łatwy i szybki w przygotowaniu oraz nie wymaga zbyt wielu umiejętności kulinarnych, dlatego będzie dobrym rozwiązaniem jako przekąska do pracy lub dodatek do obiadu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *