Młody jęczmień. Czy warto włączyć go do swojej diety?

Na pewno słyszeliście o młodym jęczmieniu. W ostatnim czasie cieszy się on ogromną popularnością i przedstawiany jest jako specyfik pomagający zachować młodość, oczyszczający organizm i wspomagający usuwanie toksyn. Czy rzeczywiście ma on taki zbawienny wpływ na nasz organizm? Postanowiłam to dla was sprawdzić.

Młody jęczmień. Co to takiego?

Młody jęczmień to proszek ze zmielonych siedmiodniowych liści jęczmienia. To w tym okresie w roślinie gromadzi się najwięcej wartościowych składników odżywczych i witamin. Później z liści wyciska się sok, który suszy się w temperaturze około 38 stopni Celsjusza, aż do uzyskania proszku. Dzięki niskiej temperaturze suszenia, proszek zachowuje wszystkie najcenniejsze właściwości.

Witaminowa bomba

Tak, to prawda co wszyscy mówią o zielonym jęczmieniu – jego działanie jest fenomenalne i stanowi znakomite uzupełnienie codziennej diety. Zawiera ogromne ilości witamin z grupy B, E, C, K, beta karoten i takie minerały, jak magnez, potas, fosfor, wapń, krzem, cynk, żelazo. Co więcej, jest także źródłem chlorofilu, aminokwasów oraz hormonów pochodzenia naturalnego, których organizm ludzki nie jest w stanie sam wytworzyć. Robi wrażenie, prawda?

Cudotwórca dla całego organizmu

Młody jęczmień, dzięki tak dużym ilościom wielu wartościowych składników, ma zbawiennie działanie na cały nasz organizm. Wspomaga działanie układu nerwowego, usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego, wspiera pracę serca i układu krwionośnego, obniża poziom złego cholesterolu we krwi, wspomaga procesy odkwaszania organizmu, chroni przed niedokrwistością. Jakby tego było mało, młody jęczmień ma także działanie przeciwzapalne i przyspiesza proces gojenia się ran, a dzięki zawartości magnezu, łagodzi objawy stresu i bóle głowy oraz redukuje napięcie nerwowe. Polecany jest też szczególnie osobom odchudzającym się.

Jak jeść młody jęczmień?

Młody jęczmień w sklepach można kupić w dwóch postaciach – proszku i tabletek. To od was zależy, na jaką formę się zdecydujecie. Jeśli wybierzecie jęczmień w proszku, możecie dodawać go do posiłków (warto pamiętać, żeby nie były one gorące, bo inaczej jęczmień straci większość swoich cennych właściwości) lub do wody i pić co rano przed pierwszym posiłkiem. Jeśli smak jęczmieniu wam nie podejdzie, warto sięgnąć po tabletki. Wtedy najlepiej łykać je przed posiłkami.

Podsumowując, warto zaopatrzyć się w młody jęczmień i włączyć go do swojej codziennej diety. Korzyści płynące z jedzenia tego zielonego proszku są niesamowite i z pewnością nie będziecie żałować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *