Jakie pieczywo na diecie?

Produkty żywnościowe otrzymywane na bazie roślin zbożowych i strączkowych stanowią podstawę zaopatrzenia w niezbędne składniki odżywcze prawie 3/4 ludności świata. Wiadomo, że chleb zawiera duże ilości węglowodanów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Te węglowodany musimy sobie dostarczać każdego dnia w odpowiednich ilościach, by móc normalnie żyć, pracować i wykonywać szereg życiowych czynności. Niezależnie od tego, czy jemy biały chleb, czy nie, przybieramy na wadze jedynie poprzez spożywanie większej ilości kalorii niż organizm potrzebuje do wytworzenia energii.

Chleb pełnoziarnisty powstaje z całych ziaren. Mielone na mąkę są całe ziarna wraz z bielmem, kiełkiem i łuską. Wszystkie produkty powstałe przy użyciu mąki pełnoziarnistej są powszechnie uważane za jedne z najzdrowszych produktów spożywczych dostępnych obecnie na rynku. Chleb wieloziarnisty to chleb, który nie powstaje z mąki pełnoziarnistej. To po prostu chleb upieczony z wielu rodzajów mąki.

Chleby mają bardzo podobną kaloryczność.Jednak bardziej polecany jest chleb pełnoziarnisty, przez większą zawartość błonnika i mikroelementów.

Zalety diety bogatej w produkty pełnoziarniste:

-dłuższe uczucie sytości po posiłku

-sprawniejsze działanie układu pokarmowego

-zredukowanie ryzyka nadwagi

-zredukowanie ryzyka chorób serca

-zredukowanie ryzyka cukrzycy

-zredukowanie chęci sięgania po słodycze

-lepsze samopoczucie

french-bread-90723-LWarto odstawić biały chleb i przerzucić się na ciemne, pełnoziarniste pieczywo.
Warto częściej sięgać po produkty pełnoziarniste, ponieważ są one zdrowsze, lepsze dla naszego organizmu i pomagają w procesie odchudzania.

Trzy kromki białego chleba dziennie zwiększają ryzyko nadwagi i otyłości o prawie połowę – dowodzą naukowcy z Uniwersytetu w Nawarze. Tymczasem spożywanie chleba pełnoziarnistego nie prowadzi do tak negatywnych skutków. Możesz zjeść nawet 2–4 kromki dziennie bez obawy, że przytyjesz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *