Jak się zmotywować i wytrwać w odchudzaniu?

Od jutra, od poniedziałku, od kolejnego miesiąca, od nowego roku. Pewnie nikt z Was nawet nie jest w stanie zliczyć ile razy obiecywał sobie, że tym razem na pewno się uda i wytrwa w postanowieniach dotyczących diety i zmiany stylu życia. Niestety, najczęściej wszystko kończyło się niepowodzeniem, albo rozpoczęcie diety i walki o szczuplejszą sylwetkę zostało przekładane na kolejny poniedziałek, miesiąc, rok…

Jak się zmotywować do odchudzania?

Każdy z nas szuka sposobu na to, aby znaleźć w sobie chęć i siłę do tego, żeby zmienić swoje nawyki żywieniowe i zacząć ćwiczyć. Jest kilka ważnych kwestii nad którymi warto zastanowić się przed rozpoczęciem diety.
Wszyscy dobrze wiem, że najważniejsza jest motywacja i najcześciej od tego zaczynamy. Niestety prawie wszyscy już na samym początku popełniają błąd, który bardzo utrudnia, a nwet z góry skazuje na porażkę wszystkie starania.
Motywację możemy podzielić na dwie grupy: zewnętrzną oraz wewnętrzną. Ta pierwsza powstaje pod wpływem impulsu z zewnątrz, np. postanawiamy zrzucić kilka kilogramów po tym jak usłyszymy od przyjaciół, kogoś z rodziny, że ostatnio chyba przybraliśmy na wadzę. Niestety, taka motywacja najczęściej nie przynosi żadnych efektów, jedynie wprawia nas w zły humor.

Najlepsza jest motywacja wewnętrzna, taka, którą stworzymy sobie sami. Wiele osób, które pytamy o to, jak udało im się schudnąć odpowiadają, że pewnego dnia poprostu stwierdziły, że chcą to zmienić i zaczęły działać. Warto zastanowić się nad tym, dlaczego chcemy zmienić nasz styl życia. Kiedy stwierdzimy, że chcemy to zrobić, żeby poprawić stan swojego zdrowia, lub lepiej poczuć się we własnej skórze, możemy być z siebie dumni, ponieważ jesteśmy na jak najlepszej drodze, żeby osiągnąć nasz cel.

Wyznaczaj cele!

Cel również jest bardzo istotny. Nie warto na samym początku porywać się na ogromne, lekko oderwane od rzeczywistości. Warto zastosować metodę małych kroków, np. postanowić, że w ciągu najbliższego tygodnia schudniemy 5 kilogramów. Taki cel będzie wydawał się zdecydowanie łatwiejszy do zrealizowania, niż np. 40 kilogramów w ciągu roku.
Kiedy już uda nam się zrealizować jedno z postanowień warto pomyśleć o jakieś nagrodzie. Najważniejsze, żeby nie było to nic do jedzenia. 🙂 Może książka, coś do ubrania, kosmetyk. Ciekawym rozwiązaniem, które zyskuje ostatnio coraz większą popularność jest kupno skrabonki, do której po każdym wykonanym treningu możemy wrzucać jakąś kwotę, np. 5 złotych. Chęć zapełnienia skarbonki działa bardzo motywująco, a najlepszą nagrodą będą zakupy, na jakie będziemy mogli wybrać się z uzbieraną kwotą.

Na niektóre osoby motywująco działa wizualizacja celu. Warto wydrukować sobie zdjęcie, które będzie przedstawiało sukienki, w którą chcemy się zmieścić, albo plaży lub innego miejsca gdzie wybieramy się na wakacje i chcemy dobrze wyglądać. Powieśmy je w widoczynm miejscu, np. na lodówce. Jestem pewna, że będzie to również dobry sposób na to, żeby odwieść was od sięgnięcia po jakiś niezdrowy posiłek do lodówki. 🙂
Aktywność jest niezbędna gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów. Jeśli nie lubimy biegać, pływać nie zmuszajmy się do tego. Jest tak wiele rodzajów sportu, że z pewnością każdy wybierze coś dla siebie. Spróbuj kilku dyscyplin i zdecyduj co ci najbardziej odpowiada, rozejrzyj się za klubami fitness w twojej okolicy, sprawdź jaką mają ofertę. Jeśli wybierzemy coś, co nie będzie kojarzyło sie z przykrym obowiązkiem istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie zrezygnujemy z tej aktywności po tygodniu.

Ilu ludzi, tyle sposobów na rozpoczęcie oraz wytrwanie w dążeniu do idealnej sylwetki. Jednak, zawsze najważniejsza jest racjonalna motywacja i chęć robienia tego dla siebie, nie dla innych. To właśnie o tym, że rozpoczynamy dietę i aktywność fizyczną dla własnego, dobrego samopoczucia, powinniśmy wszyscy pamiętać.

One thought on “Jak się zmotywować i wytrwać w odchudzaniu?

  • 7 października 2015 at 04:48
    Permalink

    Więcej takich artykułów!

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *