Jak schudnąć po ciąży?

Ciąża to wspaniały czas dla każdej matki, jednak tuż po porodzie wiele kobiet jest zaskoczonych wyglądem swojego ciała – brzuszek nie zniknął. Jest to całkowicie normalne, gdyż przez 9 miesięcy kobiece ciało zmieniało się i raczej nie jest w stanie wrócić do normy w tak krótkim czasie. Pojawia się też nadmiar tłuszczu i wody, którego pozbycie się może trochę potrwać. Czas odchudzania po ciąży można przyspieszyć odpowiednią dietą i ćwiczeniami. Jak dokładnie to zrobić?

Co i kiedy ćwiczyć?

Najlepszy czas na poporodowe odchudzanie to pierwsze sześć miesięcy po porodzie. Z pierwszymi ćwiczeniami warto poczekać 2 tygodnie od porodu. Ważne, aby były to ćwiczenia bardzo delikatne i nieobciążające zbytnio organizmu. W poważne ćwiczenia możesz zaangażować się dopiero 4-8 tygodni po porodzie, jeśli organizm zdąży się dobrze zregenerować. Możesz wtedy zacząć wykonywać łagodne ćwiczenia jogi lub spacerować. W pierwszej fazie poporodowej, w trakcie połogu, nie uprawiaj sportów wytrzymałościowych oraz tych, które mogłyby przyczynić się do infekcji miejsc intymnych np. pływanie lub jazda na rowerze.

A co z dietą?

Karmienie piersią to nie najlepszy okres na rozpoczęcie diety odchudzającej. Zbyt duże ograniczenie kalorii w jadłospisie może spowodować, że będziesz produkować zbyt mało mleka, które w dodatku nie będzie zawierało wystarczającej ilości podstawowych składników odżywczych. Pamiętaj o tym, aby przede wszystkim odżywiać się zdrowo, racjonalnie i w zgodzie z zasadami Piramidy Zdrowego Żywienia. Po porodzie twój organizm nie potrzebuje już tak dużo białka, jednak nie jedz go też za mało, w przeciwnym razie zaczną wypadać ci włosy i będziesz czuła się zmęczona. Powinno ono stanowić 30 procent twojej diety. Bardzo ważne są węglowodany i błonnik. Pilnuj, aby stanowiły 50 procent twojego codziennego jadłospisu. Jedz dużo razowego pieczywa, brązowego ryżu, owoców, warzyw i grubej kaszy. Nie zapominaj też o zdrowym tłuszczu – oliwie z oliwek, orzechach, rybach morskich. To dzięki nim twój organizm będzie mógł normalnie funkcjonować.

Pamiętaj też, że ćwiczenia i dieta to nie wszystko. W schudnięciu pomoże ci także dobre nastawienie. Poproś rodzinę o pomoc, aby odciążyli cię z codziennych zadań, żebyś mogła skupić się też na sobie i swoim dobrym samopoczuciu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *