Jak odchudzić mężczyznę?

Złe nawyki żywieniowe to problem wielu mężczyzn, niezależnie od wieku. Nocne podjadanie, fast foody, posiłki jedzone nieregularnie, w biegu lub przed telewizorem to tylko niektóre z przyczyn powstawania nadmiaru tkanki tłuszczowej, najczęściej na brzuchu. Jeśli znasz to z autopsji i chciałabyś, aby twój mężczyzna poczuł się atrakcyjnie, mógł cieszyć się lepszym samopoczuciem i przede wszystkim zmniejszył ryzyko zachorowań na różne choroby, zafunduj mu dietę odchudzającą.

Od czego zacząć?

Dietę swojego mężczyzny rozpocznij od wyznaczenia stałych godzin posiłków, odpowiednio rozłożonych w czasie. Najbardziej optymalna ilość to 3-4 posiłki w ciągu dnia. Jeśli to dla niego za mało i nie może wyzbyć się potrzeby podjadania, przygotuj mu zdrowe przekąski, np. owoce, batoniki musli, czy warzywne chipsy. Z czasem utrzymanie odpowiednich godzin posiłków i ich ilości stanie się dla niego łatwiejsze, jednak na początku może potrzebować twojego wsparcia i pocieszenia. Bądź wyrozumiała, ale konsekwentna. Oczywiście nie zapominaj o aktywności fizycznej. Jest ona niezbędnym dodatkiem do zdrowej diety. Wybierzcie się razem na basen albo na siłownię. Wysiłek fizyczny w miłym towarzystwie jest zawsze przyjemniejszy i jest też świetną okazją do spędzenia razem trochę więcej czasu.

Jaką dietę wybrać?

Dietetycy uważają, że w wypadku mężczyzn najskuteczniejsza jest dieta białkowa. Podczas jej stosowania spożywa się zwiększoną ilość białka, w porównaniu z innymi składnikami odżywczymi. Dzięki białku możliwe jest zastąpienie tkanki tłuszczowej masą mięśniową, przyspiesza także jej spalanie oraz przemianę materii. Z reguły jednak nie trzeba uciekać się do restrykcyjnych diet. Wystarczy tylko zmienić swoje nawyki żywieniowe. I tutaj twoja, kobieca, rola jest niezbędna. To raczej niemożliwe, żeby mężczyzna z własnej woli wycofał ze swojej codziennej diety słodycze, tłuste potrawy czy dania instant. Pomóż mu zrobić pierwszy krok. Gotuj chude mięso i ryby, zachęcaj do spożywania większych ilości produktów mlecznych, pełnoziarnistego pieczywa i produktów zbożowych, które wspomagają przemianę materii. Pamiętaj, że dieta twojego ciężko pracującego mężczyzny powinna być zróżnicowana i bogata w niezbędne składniki odżywcze, a jego największym wrogiem jest przejedzenie.

Zdrowe nawyki, aktywność fizyczna i twoje wsparcie z pewnością zaczną przynosić wymarzone efekty. Właściwe odżywianie, bez konieczności przechodzenia na drastyczne, monotonne diety pomoże twojemu mężczyźni odzyskać atrakcyjną sylwetkę i przede wszystkim zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *