Jak jeść więcej warzyw?

Warzywa to cenne źródło składników odżywczych, które są niezbędne dla naszego organizmu. Powinny być podstawą naszej codziennej diety, a nie tylko dodatkiem – każdego dnia powinniśmy jeść aż 5 porcji warzyw. Jak to zrobić? Mam dla was kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym wasze menu będzie zawierało odpowiednią dawkę cennych produktów.

1. Zacznij powoli i stopniowo
Zasada małych kroczków sprawdza się w każdym wypadku, także przy okazji diet. Jedzenie większych ilości warzyw zacznij od małych porcji. Nie musisz od razu pić hektolitrów koktajli czy jeść ogromnych porcji jarmużu. Wystarczy, gdy do kolacji zjesz pokrojonego w plasterki pomidora, czy do drugiego śniadania wypijesz sok warzywny. Codzienne ilości warzyw zwiększajcie systematycznie.

2. Warzywa jako dodatek
Warzywa to znakomity dodatek niemal do każdej potrawy. Dorzuć świeżego pomidora do spaghetti, do kanapki z szynką dodaj rzodkiewkę i szczypiorek, a przy okazji obiadu, nie zapomnij o surówce. Jeśli twoi domownicy będą się buntować, spróbuj dodawać warzywa niepostrzeżenie, np. w postaci koktajli lub zup kremów. Z pewnością uda ci się je jakoś zakamuflować. 🙂

3. Jedz mrożonki
Jeśli jesteś leniem i nie chce ci lub nie masz czasu przygotowywać świeżych warzyw, kupuj mrożonki. Ilość warzywnych mieszanek w sklepowych lodówkach jest ogromna i z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Co więcej, mrożone warzywa mają niemal tyle samo wartości odżywczych, co te świeże.

4. Zdrowa przekąska
Warzywa znakomicie sprawdzają się jako przekąska. W dodatku są łatwe w przygotowaniu i dużo zdrowsze niż sklepowe batony czy ciastka. Wystarczy, że pokroisz w słupki marchewki i ogórki i przygotujesz sobie do tego hummus. Nie ma nic pyszniejszego i jednocześnie zdrowego. Daj ponieść się wyobraźni i zaskocz jutro swoich kolegów w pracy oryginalnym i zdrowym lunchboxem. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *