Dlaczego nie chudnę – 7 powodów

Postanowiłaś, że zrzucisz kilka kilogramów, przejrzałaś wszystkie szafki w kuchni, wyrzuciłaś to, co niezdrowe i kaloryczne. Wyszukałaś nawet w Internecie dietę, którą stosują wszystkie gwiazdy i która przynosi fenomenalne efekty, podobno. Niestety, waga ani drgnie, kilogramów nie ubywa i wciąż zadajesz sobie pytanie “Dlaczego nie chudnę?”.

Dlaczego tak się dzieje? Możliwe, że popełniasz kilka błędów, które utrudniają ci osiągnięcie wymarzonej wagi.

1. Odchudzanie to nie tylko dieta.

Wydaje ci się, że zmiana diety wystarczy? Katujesz się, jedząc jedynie warzywa i suchary? Nawet nie wiesz, jaką krzywdę robisz sobie i swojemu organizmowi. Odchudzanie powinno opierać się przede wszystkim na ruchu, a ty głodząc się na pewno nie masz na ten ruch siły. Wprowadź do swojego trybu dnia aktywność, ćwicz 3 razy w tygodniu, a zobaczysz, że mimo spożywanych posiłków waga będzie spadać.

2. Jadasz zbyt rzadko.

4 lub 5 posiłków dziennie to podstawa! Jeśli nie stosujesz się do tego, twój organizm zamiast spalać kalorie na bieżąco, będzie je magazynował w postaci tkanki tłuszczowej. Częściej a mniej – to przepis na sukces!

3. Traktujesz odchudzanie jako przymus.

Wszystko zaczyna się w głowie. Postanowiłaś sobie, że musisz schudnąć i zrobisz to za wszelką cenę? Takie podejście, już na samym początku jest skazane na porażkę. Myślenie o zmianie stylu życia i odżywiania jako o nieprzyjemnym obowiązku sprawi, że nie będziesz czerpać z tego przyjemności i zabraknie ci motywacji do ćwiczeń. Twoje odchudzanie skończy się tak szybko, jak szybko się zaczęło.

4. Pijesz zbyt mało wody.

Każdy człowiek powinien wypijać codziennie ok. 2,5 litra wody. W trakcie odchudzania picie wody sprawdzi się świetnie, ponieważ wypełniając nasz żołądek zmniejszy uczucie głodu. Często mylimy pragnienie z uczuciem głodu, a to nie sprzyja zrzucaniu wagi.

5. Za dużo soli.

Sól zatrzymuje wodę w organizmie. Kiedy używasz jej zbyt wiele, twoja waga może nawet wzrosnąć, a to nie jest to, co chcesz osiągnąć.

6. Zajadasz stresy?

Kiedy się zdenerwujesz sięgasz po coś słodkiego? Pewnie najczęściej wybór pada na słodycze lub fast-foody? Jedzenie nie rozwiąże twoich problemów, wręcz przeciwnie, kiedy się uspokoisz będziesz miała wyrzuty sumienia, że złamałaś swoje postanowienia. Warto zastanowić się nad tym czy kiedykolwiek czekolada rozwiązała jakiś twój problem. Wydaje mi się, że istnieje tylko jedna odpowiedź.

7. Problemy zdrowotne?

Jadasz regularnie, ćwiczysz, unikasz soli, słodyczy, fast-foodów, ale twoja waga się nie zmienia? W takich przypadkach warto wybrać się do lekarza, który sprawdzi czy w naszym organizmie nie dzieje się nic złego, skieruje na odpowiednie badania.

Zamiast co chwilę nerwowo wchodzić na wagę i sprawdzać czy twoja dieta przyniosła jakieś efekty warto spokojnie przeanalizować spożywane w ciągu dnia posiłki, to jak są przygotowywane oraz czy aktywność fizyczna jest częścią naszego planu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *