Dieta odpowiednia do wieku

Dieta dopasowana do naszego wieku pozwoli w optymalny sposób stracić zbędne kilogramy. Z czasem nasz metabolizm się zwalnia. Dlatego zrzucenie nadwagi po 40. staje się coraz trudniejsze. Dzisiaj przestawię dietę dla 20-latki i 40-latki.

Metabolizm, czyli tempo spalania kalorii uzależniony jest od kilku rzeczy – genów, płci (kobiety mają wolniejszy) oraz wieku. Najszybciej metabolizm działa w okresie noworodkowym i w czasie pokwitania. Słabiej spalamy kalorie w okresie menopauzy.

dieta8.3

Wiek 25-39 lat

W tym wieku kobiety o prawidłowej masie ciała i umiarkowanej aktywności fizycznej powinny spożywać dziennie około 2000-2500 kcal. dziennie. Jeżeli chcemy schudnąć powinniśmy przejść na dietę 1500 kcal. Można sięgać po produkty ze wszystkich grup.

W diecie nie powinno zabraknąć:

węglowodanów (makaron, ryż, ziemniaki)

tłuszczów w niewielkich ilościach (masło, oliwa)

owoców i warzyw

Po 25. roku życia przemiana materii jest jeszcze szybka, zatem wystarczy kilka prostych ćwiczeń, by wrócić do formy. Może to być np. jazda na rowerze, rolkach.

Wiek 40-50 lat

Dieta 40-latki ma za zadanie chronić jej organizm oraz przyspieszać zwalniający w tym wieku metabolizm. Musisz zrezygnować z tłuszczu i słodyczy, jeść mniej słodkich owoców (mają za dużo cukru), a więcej warzyw. Jedz od 3 do 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Bardzo ważny jest likopen (pomidory, arbuz), cynk (pestki dyni, słonecznik) oraz witamina E (migdały, orzechy włoskie), która zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. W jadłospisie kobiet czterdziestoletnich ważne są fitosetrogeny, które wpływają na poziom estrogenów w organizmie. Bogatym źródłem Fitosetrogenu jest soczewica, cieciorka, brokuły, czerwona koniczyna, siemię lniane i owies. Pamiętajcie o aktywności fizycznej, co najmniej 3-4 razy w tygodniu.

Jeżeli dieta będzie dobrana odpowiednio do wieku to pozwoli nam bez problemu zrzucić zbędne kalorie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *