Dieta kopenhaska – jadłospis

Dieta kopenhaska – trzynastodniowa

Tydzień pierwszy

woda na odchudzanie

1. Pij dwa litry wody każdego dnia

Dieta kopenhaska to poważny wstrząs dla twojego organizmu i należy starannie rozważyć czy to odpowiednia dieta dla Ciebie. Jeśli będziesz już w trakcie to pij dużo wody. Zaleca się aby spróbować pić dwa litry wody dziennie w trakcie trwania tej diety.

kawa odchudzająca

2. Instrukcje na dzień pierwszy i drugi.

Zwolennicy twierdzą, że trzeba trzymać się planu diety bardzo uważnie. Powoduje on dramatyczny spadek kalorii, który może wywołać uczucie osłabienia i zmęczenia . W pierwszym dniu zaleconą mamy tylko kawę z jedną łyżeczką cukru na śniadanie. Obiad to dwa jaja na twardo wraz z 400g gotowanego szpinaku i pomidorów.
Na kolację 200g wołowiny podawane ze 150g sałaty skropionej sokiem z cytryny i odrobiną oliwy z oliwek.

  • Na drugi dzień znowu należy pominąć śniadanie i wypić tylko kawę z jedną łyżeczką cukru.
  • Na obiad 250g szynki i jogurt z niską zawartością tłuszczu
  • Kolacja jest taka sama jak w dniu pierwszym czyli 200g wołowiny z sałatą(150g) skropioną sokiem z cytryny i odrobiną oliwy z oliwek.
  • Jeśli zaczniesz być zbyt zmęczona czy wyczerpana z nagłego spadku kalorii, rozważ czy na pewno chcesz kontynuować.

kawa na odchudzanie

3. Przed nami dzień trzeci i czwarty

Trzeciego dnia ponownie będziesz przyjmować bardzo mało kalorii. Możesz dodać jednego tosta do porannej kawy. Na obiad mieszamy produkty z dnia pierwszego i drugiego czyli 2 jajka na twardo, 100g szynki i 150g sałaty. Wieczorem zaleca się jeść tylko jednego pomidora z gotowanym selerem naciowym i jednego owoca, może to być np. Jabłko, pomarańcza albo brzoskwinia.

  • Czwartego dnia ogranicz śniadanie do jednej kawy i jednej kromki chleba.
  • Na obiad wypij jeden jogurt o niskiej zawartości tłuszczu i szklankę(200ml) soku pomarańczowego.
  • Na kolację jemy jedno jajko na twardo z jedną marchewką i 100ml serka wiejskiego.

łosoś dieta

4. Przechodzimy do dnia piątego i szóstego.

Dzień piąty zaczynamy tak samo jak poprzednio od kawy i kromki chleba. Kolejnym posiłkiem będzie 150g-200g gotowanej ryby np. Łosoś
Na obiad poleca się zjeść 250g wołowiny z selerem.

  • W dniu szóstym jemy dalej to samo na śniadanie: kawa i kromka chleba
  • Na obiad dwa jaja na twardo z jedną marchewką
  • Na kolację przygotowujemy 300g gotowanej piersi z kurczaka bez skóry oraz 150g sałaty.
Tydzień drugi

gorzka herbata na odchudzanie

1. Ciąg dalszy – dzień siódmy i ósmy

Jesteś po tygodniowej diecie i prawdopodobnie jesteś wyczerpana i głodna. Dzień siódmy zaczynamy bez śniadania, pijemy jedynie filiżankę gorzkiej herbaty. Drugiego posiłku również nie jemy, pijemy jedynie bardzo dużo wody. Możesz przekąsić co nieco wieczorem, ale tylko 200g jagnięciny i jedno jabłko.

  • Dzień ósmy będzie trochę łatwiejszy, ale dalej pozostajesz bez śniadania. Możesz tylko wypić kawę z jedną łyżeczką cukru.
  • Dzień ósmy jest taki sam jak pierwszy: dwa jaja na twardo i 400g gotowanego szpinaku z pomidorem.
  • Wieczorem możesz zjeść 200g wołowiny i 150g sałaty. Jeśli chcesz to dodaj trochę oliwy z oliwek albo soku z cytryny dla lepszego smaku.

kawa na odchudzanie

2. Przechodzimy dalej do dnia dziewiątego i dziesiątego.

Dziewiątego dnia znowu omijamy śniadanie i pijemy jedynie kawę z łyżeczką cukru.
W czasie obiadu proponuje zjeść 250g chudej szynki, a do tego
jogurt naturalny. Na obiad możesz zjeść nieco więcej niż poprzedniego wieczoru: 250g wołowiny z 150g sałaty.

  • W dziesiątym dniu możesz sięgnąć po kromkę chleba i kawę. Pierwsze porządne śniadanie od dnia szóstego.
  •  Obiad to dwa jaja na twardo wraz z 100g szynki i trochę sałaty.
  • Jedzenie na wieczór będzie takie samo jak w dniu trzecim, po prostu pomidor, trochę gotowanego selera naciowego i jakiś owoc np. jabłko.

marchewki na odchudzanie

3. Dzień jedenasty i dwunasty czas zacząć

Koniec jest niemal w zasięgu wzroku, a Ty pewnie bardzo odczuwasz skutki tak rygorystycznej diety. W jedenastym dniu trzymaj się jednak kawy i kromki chleba  na śniadanie. Na obiad jeden kubek jogurtu naturalnego i 200ml soku pomarańczowego. Dzień jedenasty jest taki sam jak dzień czwarty więc na kolacje będzie ponownie jajo na twardo, jedna marchewka i 100ml serka wiejskiego.

  • W dwunastym dniu po prostu zjedz na śniadanie marchewkę.
  • 200g gotowanej ryby na obiad. Możesz dodać trochę masła i soku z cytryny dla lepszego smaku.
  • Na kolację przygotuj sobie 250g wołowiny z selerem naciowym.

kawa

4. Dzień trzynasty – Koniec diety

  • W ostatnim dniu zacznij tradycyjnie od filiżanki kawy i kromki chleba.
  • Na obiad zjedz dwa jaja na twardo i jedną marchewkę.
  • Kolację w tym dniu pomijamy całkowicie.

skuteczne odchudzanie

Utrzymanie zdrowia i dobrego samopoczucia w trakcie diety
  1. Obserwuj się w trakcie diety. Dieta Kopenhaska polega na dramatycznym spadku składników odżywczych oraz przyjmowanych kalorii. Wiąże się to z pomijaniem posiłków przez wiele dni co może być szkodliwe dla zdrowia. Dlatego tak ważne jest aby obserwować swoje samopoczucie.
  • Jeśli czujesz się wyjątkowo źle lub masz zawroty głowy to powinnaś rozważyć zastosowanie bardziej zrównoważonej diety.
  • Niewiele jest dostępnych porad lekarskich na temat tej diety, dlatego tym bardziej powinnaś skonsultować tak surową dietę z lekarzem.

spacer na odchudzanie

2. Uważaj na ćwiczenia. Przy tej diecie jest mało prawdopodobne że będziesz miała energię lub nawet entuzjazm do aktywności fizycznej. Ważne jest aby utrzymać pewną aktywność, ale nie zmuszać się do tego. Łagodne ćwiczenia takie jak chodzenie może być jednym ze sposobów aby utrzymać odpowiednią aktywność fizyczną.

dlaczego nie chudne

3. To nie jest rozwiązanie długoterminowe. Dzięki tej diecie tak naprawdę tracisz wodę z organizmu, a nie tłuszcz. W wyniku tego może się okazać, że szybko wrócisz do wagi z przed diety. To może być bardzo frustrujące doświadczenie, ale właśnie taki krótkoterminowy charakter mają surowe diety takie jak dieta kopenhaska.

  • Zrozumienie, że jest to rozwiązanie na krótką metę pozwoli Ci lepiej zrozumieć swoje ciało i zmiany jakie w nim zachodzą.
  • Diety tej można użyć jako początek zdrowszego trybu życia.
  • Uczysz się samokontroli i dyscypliny co może Ci pomóc przy zmianie trybu życia na zdrowszy.

healthy-food-vs-junk-food-78834-L

4. Ustal odpowiednie cele. Dieta Kopenhaska nie jest dietą ani zdrową, ani też niezdrową. Można dzięki tej diecie schudnąć w dwa tygodnie, ale to powinno być połączone z pozytywnymi celami dla zdrowia w długim okresie czasu. Staraj się nie skupiać wyłącznie na tym ile zrzuciłaś kilogramów, ale głównie na zmiany, które doprowadzą Cię do znacznie większych korzyści.

  • Dieta Kopenhaska powinna być tylko krótkim przystankiem na Twojej drodze do zdrowego trybu życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *