Dieta koktajlowa – smaczne i zdrowe odchudzanie

Lato to znakomity czas na odchudzanie. Możemy zajadać się przepysznymi, świeżymi i w dodatku tanimi warzywami i owocami. To także świetny okres na przetestowanie diety koktajlowej. Koktajle są zdrowe, smakowite i na tyle pożywne, że mogą zastąpić tradycyjne posiłki.

Dlaczego koktajle odchudzają?

Warzywa i owoce, które wchodzą w skład koktajli są niskokaloryczne i dzięki dużym zawartościom błonnika, przyspieszają metabolizm. Co więcej, przy każdym z przepisów na koktajl, powinniśmy znaleźć informacje, jak dana mieszanka warzyw i owoców wpłynie na nasz organizm. Daje nam to nieskończone możliwości miksowania. Dieta koktajlowa to także dieta oczyszczająca. Jeśli chcemy zafundować naszemu organizmowi detoks, powinniśmy pamiętać o dodaniu do koktajli marchwi, buraków czy pomidorów.

Podstawowe zasady diety koktajlowej

Dieta koktajlowa powinna trwać dwa tygodnie. W tym czasie należy unikać słodyczy, wędlin, tłustych mięs, wędzonych ryb oraz półproduktów z dużą ilością konserwantów. Warto także ograniczyć herbatę i kawę do 2 filiżanek dziennie i na czas diety zrezygnować z alkoholu i słodzonych napojów. Szklankę koktajlu należy pić przed każdym posiłkiem. W wypadku śniadania czy lunchu świetnie sprawdzą się koktajle owocowe – dodadzą wam energii na cały dzień. Do wieczornych posiłków, ze względu na mniejszą ilość kalorii, bardziej pasują koktajle warzywne. Dietę koktajlową możemy uzupełniać chudym mięsem, jogurtami, ryżem, gotowanymi warzywami czy pełnoziarnistym pieczywem.

O czym warto pamiętać miksując koktajle?

Przede wszystkim warto pamiętać, aby do swoich koktajli dodawać kwasy tłuszczowe omega-3. Może być to łyżeczka siemienia lnianego czy orzechy włoskie. Warto też nie zapominać o kostkach lodu – dzięki nim koktajl będzie bardziej gęsty i sycący. Jeśli chcecie, aby wasze koktajle były jeszcze bardziej zapychające, warto dodać do nich trochę nienasyconych tłuszczów – kawałek awokado lub łyżeczkę masła orzechowego. Aby dosłodzić napój, najlepiej użyć do tego mleka, cynamonu, miodu lub wody kokosowej. Dzięki temu nie straci on swoich dietetycznych właściwości.

Mam nadzieję, że przekonałam was do wypróbowania w te wakacje diety koktajlowej. Jestem przekonana, że dzięki niej poczujecie się lżejsze i bardziej radosne, a wasz organizm zostanie oczyszczony ze szkodliwych toksyn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *