Czy czekolada może odchudzać?

Dieta, podczas której można jeść czekoladę i jeszcze chudnąć? Brzmi jak marzenie? Ruth Moschner, twórczyni tej diety przekonuje, że jest to możliwe i zdecydowanie przyjemne. W ciągu tygodnia możesz schudnąć nawet trzy kilogramy. Wystarczy jeść codziennie kilka kostek gorzkiej czekolady i pamiętać o kilku zasadach. Nie żartuję!

Dlaczego czekolada odchudza?

Czekolada w świadomości wielu ludzi funkcjonuje jako słabość, na którą nie możemy sobie zbyt często pozwolić. Sięgamy po nią w chwilach smutku, złego samopoczucia, gdy chcemy sobie osłodzić życie. Czy rzeczywiście musimy czuć się tak bardzo winne po zjedzeniu każdej czekoladowej kostki? Naukowcy dowodzą, że czekolada spożywana w odpowiednich ilościach i w połączeniu z konkretnymi produktami nie tylko odchudza, ale też ma inne zbawiennie skutki na nasz organizm – dzięki zwiększeniu wydzielania endorfin niweluje stres, zawiera duże ilości błonnika oraz substancji pobudzających, tj. kofeina, wspomaga koncentrację, wpływa pozytywnie na układ krwionośny, wzmacnia serce. Należy pamiętać jednak, że te wszystkie zbawiennie właściwości ma tylko czekolada gorzka, która zawiera minimum 90% kakao. Tylko taką czekoladę możemy jeść w trakcie diety.

Na czym polega dieta czekoladowa?

Główna zasada, do której należy się zastosować podczas diety jest taka, żeby kostki czekolady jeść pół godziny przed każdym posiłkiem – do dwóch kostek przed śniadaniem, obiadem i kolacją. Po czekoladę możemy też sięgnąć około godziny 16 jako przekąskę. Pamiętaj też, że podczas diety możesz zjeść tylko 6 kostek czekolady dziennie. Co da ci czekolada zjedzona przed posiłkiem? Przede wszystkim podniesie poziom cukru we krwi, dzięki czemu będziesz odczuwać sytość i zjesz mniej niż zwykle. Z pewnością też nie będziesz już miała ochoty na deser. Dzięki kofeinie, czekolada przyspieszy też spalanie tkanki tłuszczowej.

Co jeść podczas diety czekoladowej?

Żeby dieta była jak najbardziej skuteczna, podczas jej trwania warto sięgnąć po pokarmy zawierające pełnowartościowe białko i substancje balastowe, np. błonnik, które wpłynął na prawidłowe trawienie. Warto też zacząć używać przyprawy, tj. imbir, cynamon, kardamon, chili, które przyśpieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Pamiętaj, że podczas diety czekoladowej, nie możesz sięgać po inne słodycze!

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak tylko życzyć Wam słodkiego odchudzania. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *