Ćwiczenia siłowe a spalanie tkanki tłuszczowej

Niewiele osób wie, że podnoszenie ciężarów oprócz budowy mięśni ma na celu także ich wzmocnienie, ochronę kości i ścięgien, poprawę kondycji oraz spalanie tłuszczu. Przyjęło się, że ćwiczenia cardio spalają tłuszcz, a ćwiczenia siłowe odpowiadają za budowę tkanki mięśniowej. Oczywiście jest to prawda, ale w drodze do wymarzonej sylwetki najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch treningów.

Dlaczego ćwiczenia siłowe są istotne w procesie odchudzania? Za każdym razem, gdy wykonujemy jakikolwiek wysiłek fizyczny, np. podnosimy coś ciężkiego, nasze mięśnie napinają się, a w trakcie tego procesu spalają dużą ilość energii jaką sobie nasz organizm zgromadził. Wiadomo, im mięśnie są większe, tym potrzebują więcej energii. Dlatego ludzie, którzy posiadają więcej tkanki mięśniowej nawet podczas odpoczynku czy wykonywaniu prostych czynności spalają więcej kalorii niż ci, których mięśnie są mniej rozwinięte. Jak wiadomo, organizm pobiera energię z pożywienia oraz z zasobów zgromadzonych w tkance tłuszczowej, która dzięki większym mięśniom redukuje się znacznie szybciej. Ponadto, uprawiając sport polegający na aktywności cardio, angażujemy większość naszych mięśni, które, jak wiadomo, podtrzymują odpowiednią postawę, silne nogi i ręce oraz wiele innych, dlatego podczas treningu należy pamiętać o ich wzmocnieniu poprzez ćwiczenia z ciężarami. Nie mówimy tutaj o jakiś dużych obciążeniach, jest to kwestia małej ilości powtórzeń przy niewielkim obciążeniu. Daje to efekty wzmocnienia zarówno mięśni, co prowadzi do lepszej kondycji, oraz kości i stawów, które odgrywają ogromną rolę przy pływaniu, bieganiu czy jeździe na rowerze. Unikniemy w ten sposób także kontuzji, które występują bardzo często przy tego typu aktywnościach fizycznych. Każdy z nas, chcąc uzyskać idealną sylwetkę, stara się skupiać na konkretnych partiach ciała, takich jak brzuch czy pośladki. Poprzez ćwiczenia aerobowe tłuszcz w naszym ciele spala się zazwyczaj równomiernie lub właśnie w tych miejscach, w których jest go mniej, natomiast podczas podnoszenia ciężarów jesteśmy w stanie wypracować mięśnie, które wyrzeźbią nasze ciało oraz spalić tłuszcz w konkretnych partach. Kolejnym argumentem, który może Was przekonać jest to, iż ćwiczenia siłowe spalają kalorie nie tylko w trakcie, jak przy bieganiu czy jeździe na rowerze ale także po aktywności, co pozwala nam na spalenie ich większej ilości w tym samym czasie co przy aktywności cardio.

Jeżeli chcecie mieć piękne ciało nie zapominajcie o mięśniach. Ćwiczenia aerobowe dają bardzo fajne efekty, ale w połączeniu z treningiem mięśni, będą one spektakularne. Jeżeli jesteś kobietą, nie bój się ciężarów. Żeby mieć męską sylwetkę musiałabyś poświęcić lata, a jak wiadomo mięśnie muszą być trenowane systematycznie, więc nie jest ciężko je zredukować. Chude ciało nie wygląda dobrze. Jeśli chcesz być seksy i wyglądać zdrowo, trening mięśni to podstawa!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *