Co jeść, żeby przetrwać studia?

Październik oznacza dla ciebie powrót na uczelnię i do intensywnej nauki? Do tego jesień, ze swoim deszcze i chłodem, sprawia, że czujesz się zmęczony i pozbawiony chęci do życia? I jak tu sprostać wszystkim obowiązkom i jeszcze zdać trudne egzaminy? Rok akademicki stawia przed studentami dużo wyzwań, dla których parę energetyków i jeden ciepły posiłek dziennie to zdecydowanie za mało. Pomóc może ci jedynie odpowiednia, zbilansowana dieta, która wspomoże też koncentrację, pamięć i szybkość uczenia się. Jak dokładnie powinna wyglądać?

Jedz produkty pełnoziarniste

Aby sprostać wszystkim wyzwaniom całego roku akademickiego, zadbaj o to, aby twoja dieta była bardzo urozmaicona. Twoim głównym źródłem energii powinny być produkty pełnoziarniste, tj. chleb razowy, brązowy ryż, makarony, kasze gruboziarniste, które są pełne węglowodanów złożonych. Podczas trawienia uwalniają do krwi glukozę, która jest głównym pożywieniem dla mózgu. Żeby utrzymać stały poziom glukozy, jedz te produkty 5 razy dziennie, najlepiej w małych porcjach. Zawierają one też dużo magnezu, który wzmocni układ nerwowy i będzie zapobiegał stresowi i bezsenności. Aby utrzymać w organizmie odpowiednią ilość magnezu, jedz dużo bananów, warzyw liściastych i czekolady.

Co zrobić, żeby zapamiętać?

Aby poprawić proces zapamiętywania, jedz 7 razy dziennie warzywa i owoce. Dostarczą twojemu organizmowi niezbędnych witamin i składników mineralnych. Pamiętaj też o rybach, które powinny stać się jednym z głównych elementów twojego jadłospisu. Jedz przynajmniej 2 razy w tygodniu rybę morską, a na co dzień pamiętaj o kanapce lub sałatce ze śledziem, sardynką czy szprotką. Morskie ryby zawierają kwasy omega-3, które poprawią ukrwienie twojego mózgu i usprawnią przepływ bodźców nerwowych między szarą i białą substancję, a to od nich zależy sprawność myślenia i zapamiętywania. Inny ważny składnik, który powinien znaleźć się w diecie każdego studenta to lecytyna, która odpowiada za szybkie przesyłanie impulsów w mózgu. Wspomaga także zapamiętywanie i odtwarzanie faktów oraz pomaga przezwyciężyć zmęczenie. Znajdziesz ją w jajkach oraz oleju roślinnym.

Skąd wziąć energię?

Kawę zastąp wodą mineralną, zieloną lub owocową herbatą i wyciskanymi sokami. Unikniesz nadmiernego wypłukiwania wapnia i magnezu, które są niezbędnymi składnikami dla odpowiedniej pracy umysłu. W trakcie sesji, w stanach wyjątkowego przemęczenia, gdy masz problemy z koncentracją lub zapamiętywaniem, zaopatrz się w preparaty z żeń-szeniem, guaraną lub lecytyną. Dodadzą ci niezbędnej energii na dłużej. Pamiętaj jednak, że nie wolno łączyć ze sobą kilku produktów o podobnym działaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *