8 zasad diety rozgrzewającej

Odpowiednia dieta może okazać się Twoim sprzymierzeńcem w walce z jesiennymi chłodami i przeziębieniami. Do tego wcale nie musisz żegnać się ze zdrową i szczupłą figurą. Wystarczy, że będziesz stosować się do kilku prostych zasad, a wzmocnisz swoją odporność i rozgrzejesz się w chłodne, jesienne i zimowe dni.

1. Zacznij dzień od ciepłego i sycącego śniadania.

Najlepsza będzie zupa, kasza jaglana lub inny zbożowy produkt – dostarczy Ci błonnika, witamin i magnezu. Dzięki takiemu rozgrzewającemu posiłkowi, wyjście w chłodny, jesienny dzień nie będzie aż tak bardzo nieprzyjemne.

2. Pamiętaj, żeby jeść 4-5 posiłków dziennie.

Dzięki mniejszym, a częstszym posiłkom Twój organizm otrzyma regularną dawkę energii i witamin, a trawienie będzie przebiegać dużo sprawniej.

3. Jesienią i zimą nie zapominaj o ciepłych napojach.

Pij herbaty ziołowe z miodem, imbirem i cynamonem.

4. Zadbaj o to by Twoja jesienna i zimowa dieta była bogata w warzywa i owoce.

O tej porze roku najlepsze będą warzywa gotowane, mrożone, kiszone i domowe przetwory.

5. Świetny pomysł na rozgrzewający posiłek to zupa warzywna lub krem.

Nie tylko zagwarantuje ci dzienną dawkę warzyw, ale też świetnie rozgrzeje i doda energii na cały dalszy dzień.

6. Nie zapominaj o czosnku i cebuli.

Te dwa warzywa powinny stać się Twoimi największymi sprzymierzeńcami w jesienno-zimowej diecie. Zadbają o Twoją odporność i uchronią przed przeziębieniem i grypą. Do potraw dodawaj też imbir, pietruszkę, chrzan, musztardę i pieprz cayenne.

7. W rozgrzewającej diecie ważną rolę pełni też witamina C.

Aby zapewnić sobie dużą dawkę tej witaminy jedz dużo kalafiorów, czerwonej papryki, pomidorów, brokułów, kiszonej kapusty i cytrusów. Pamiętaj jednak, że cytrusy mają właściwości chłodzące.

8. Jesienią warto postawić na ostrą kuchnię – takie menu z jednej strony zadziała rozgrzewająco, a z drugiej ustrzeże przed przeziębieniami.

Do potraw dodawaj papryczki chili. Nie tylko wzmocnią Twoją odporność, ale też spowodują wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Zjedzenie czegoś ostrego sprawdzi się świetnie na przykład po powrocie z wieczornego spaceru lub gdy zmarzniesz w trakcie powrotu z pracy. Ostry dodatek pobudzi krew i zadziała rozgrzewająco.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *