10 zasad skutecznego odchudzania

Dość już mitów na temat odchudzania, które zupełnie nie mają racji bytu. Jeśli podjęłaś już wiele prób odchudzania, z marnym skutkiem. Sprawdź, czy zrobiłaś wszystko jak należy. Dzisiaj zbieramy dziesięć przykazań, które musicie stosować jeśli chcecie efektywnie zrzucić parę kilo i nie uzyskać efektu jojo.

1. JEDZ CZĘŚCIEJ

Każdy dietetyk powie, że racjonalne odżywianie to zdrowe odżywianie. Pięć posiłków dziennie, małe porcje. Taki sposób odżywiania będzie miał genialny skutek dla naszej przemiany materii i przyspieszy metabolizm. Niskokaloryczne jedzenie samo w sobie nie ma mocy sprawczej, by zabrać zbędne kilogramy, jeżeli dieta będzie nieregularna.

2. ĆWICZ

Sama dieta też nie zdziała cudów w krótkim czasie, jeżeli nie będziemy ćwiczyć. Ruch to zdrowie, wie o tym każdy z nas, jednak niewielu się do tej zasady stosuje. Ćwiczenia fizyczne przyśpieszają przemianę materii i wspomagają odchudzanie. Pamiętajmy o tym!

3. PIJ WODĘ

Woda w dużych ilościach, to zbawienie dla naszego organizmu, który potrzebuje nawodnienia przy spalaniu tłuszczu. Minimum 2 litry dziennie. Szklanka wody mineralnej rano to minimum, które powinno wejść w nawyk każdej z nas! A najlepiej dwie.. Według berlińskich naukowców 2 szklanki wody wypite w niedługim czasie po sobie, zwiększają metabolizm aż o 30 %!

4. NIE PODJADAJ

To ważne, ale i trudne zadanie. Czasem niekontrolowanie zjadamy w pracy jedno ciastko czy czekoladkę, którą ktoś poczęstuje. Powiedz temu: NIE. Podjadanie rujnuje całe racjonalne odżywianie, ponieważ ono przestaje takim być, gdy w przerwach między jednym, a drugim posiłkiem wcinamy batony. 🙂

5. NIE SPIESZ SIĘ

Ta rada dotyczy dwóch spraw. Po pierwsze, nie spiesz się z odchudzaniem, to proces, którego nie da się w cudowny sposób przyspieszyć. U każdej osoby może to potrwać inny czas. Nie stresuj się, że koleżanka już zrzuciła dwa kilogramy, a Ty nic. Pozwól swojemu organizmowi przyzwyczaić się do nowej sytuacji i daj sobie czas! 🙂

Po drugie, nie jedz zbyt szybko, przeznacz na jedzenie więcej czasu, nie połykaj jedzenia w biegu. Jedzenie do naszego żołądka dociera dopiero po 7 sekundach, dajmy więc czas sobie, by poczuć się sytymi. Uwierz mi, jedząc wolniej, szybciej poczujesz, że jesteś pełna, przy mniejszej ilości jedzenia. Zwolnij!

6. ZAPLANUJ POSIŁKI

Nie jedz tego, co akurat masz w lodówce. Ustal jeden dzień, zrób listę zakupów i przygotuj się na nadchodzący tydzień. Jedzenie będzie przemyślane, przygotowane wcześniej (do pracy czy na uczelnię), a Ty zaczniesz przyzwyczajać się do stałych godzin spożywania posiłków. Łatwo będzie Ci kontrolować co, kiedy i w jakich ilościach jesz.

7. SIĘGAJ PO BŁONNIK

Warzywa i produkty zbożowe to Twoi przyjaciele! Uzupełnij brakujący błonnik, bo błonnik pokarmowy spowalnia proces trawienia i wchłanianie węglowodanów.

8. MOTYWACJA

Znajdź sposób na zmotywowanie siebie do przestrzegania diety i ćwiczeń. Może znajdź osobę (mamę, siostrę, przyjaciółkę), która będzie ćwiczyła razem z Tobą, wspólny cel motywuje do działania, dodatkowo wyznacz sobie jasny cel, np.: kup zbyt małą sukienkę i obiecaj sobie w jakim terminie założysz tą sukienkę. Zapisz cel na pomadką na lustrze albo w innym widocznym miejscu, byś miała go zawsze przed oczami.

9.UNIKAJ ALKOHOLU

Jest on bardzo kaloryczny i nie posiada żadnych niezbędnych w naszej diecie składników. Ponadto bardzo uzależnia.

10. NIE UNIKAJ WĘGLOWODANÓW

Mięso w miarę możliwości zastępuj rybami, ale nie unikaj go zupełnie. Jest on ważny w naszej diecie, byle z umiarem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *